ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κατάργηση του "Σπατόσημου" στο Ελ. Βενιζέλος - Ανάπτυξη Νέου Αεροδρομίου Χαμηλού Κόστους στην Αττική
Επιστολή στην Γενική Γραμματέα της Κομισιόν, Catherine Day, για την κατάργηση του «Σπατόσημου» στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», απέστειλε ο βουλευτής Α’ Αθηνών και υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης.
Παράλληλα, κατέθεσε πρόταση για τη δυνατότητα επέκτασης της χρήσης του αεροδρομίου της Ελευσίνας ή Τατοΐου (ή άλλου μικρού αεροδρομίου στην Αττική ή στην Ανατολική Πελοπόννησο) τόσο για εμπορικές πτήσεις εταιρειών χαμηλού κόστους, όσο και τσάρτερ, στα πλαίσια ενός πιθανού ΣΔΙΤ (Περιφέρειας ή Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδιώτη επενδυτή), σύμφωνα με το πρότυπο του αεροδρομίου Charleroi του Βελγίου.
Χαρακτηριστικά, ο Ν. Κακλαμάνης τονίζει:
(1ον ) Την ανάγκη ελέγχου της σύμβασης για την κατασκευή και την παραχώρηση για 30 χρόνια, του «Ελευθέριος Βενιζέλος», στη γερμανική κοινοπραξία υπό την» Hochtief AG», από την Επιτροπή Ανταγωνισμού βάσει της νομολογίας United Brands του ΔΕΚ (Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης.
Κάτι, που έχει ως συνέπεια, να αποδίδονται 70 εκ. ευρώ ετησίως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» από το «Σπατόσημο», για το οποίο ζητά και την κατάργησή του, σύμφωνα με τη διεθνή νομολογία.
Η γενική αλλά λανθασμένη αντίληψη, που επικρατεί στο θέμα αυτό είναι, ότι η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους Γερμανούς για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και κυρώθηκε με τον νόμο 2338/1995, δεν επιτρέπει την λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την Πλατεία Συντάγματος.
Ο νόμος όμως, προβλέπει ότι (Αρθρ. 3.2) «Ουδέν νέο ή υπάρχον αεροδρόμιο θα αναπτυχθεί ή βελτιωθεί ή αναβαθμιστεί με την συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε να καταστεί διεθνές αεροδρόμιο, εντός ακτίνας 100 χιλιομέτρων από την Πλατεία Συντάγματος της Αθήνας»
Κάτι, που σημαίνει ότι, χωρίς την συνδρομή του Δημοσίου, μπορούν να λειτουργήσουν όσα αεροδρόμια θελήσει κάποιος, σε οποιοδήποτε σημείο του Λεκανοπεδίου.
(2ον) Δημιουργία αεροδρομίου χαμηλού κόστους, που θα μπορεί να παραχωρηθεί π.χ. για μια 20ετία, διασφαλίζοντας στο Δημόσιο άμεσο οικονομικό όφελος, κυρίως με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος (τουλάχιστον κατά 3 εκατομμύρια νέους τουρίστες ετησίως) και σε δεύτερο επίπεδο στη κτηματαγορά (π.χ. 1,5εκ Βρετανοί έχουν παραθεριστική κατοικία στη Γαλλία λόγω της ύπαρξης αεροπορικής σύνδεσης με εταιρείες χαμηλού κόστους) .
Ακόμη, θα αποκλείει το ενδεχόμενο αποκλεισμού της Αθήνας στη περίπτωση φυσικών καταστροφών (π.χ. σεισμός)
(3ον) Στις υποχρεώσεις του φορέα εκμετάλλευσης και διαχείρισης του αεροδρομίου πρέπει να υπάρχει ο όρος, ότι οι χρεώσεις προς τους χρήστες στο σύνολό τους να είναι χαμηλότερες από τον μέσο όρο των χρεώσεων των 3 πιο φθηνών διεθνών αεροδρομίων την Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ήδη οι εταιρείες χαμηλού κόστους, καθώς και άλλες (charters) έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να δρομολογήσουν πτήσεις στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθήνα υπό μία προϋπόθεση:
Να μπορούν να χρησιμοποιούν κάποιο φτηνό αεροδρόμιο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής ή να προβεί στην δραστική μείωση των χρεώσεων του το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο παρά την οικονομική κρίση, θεωρείται από τα πιο ακριβά παγκοσμίως, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες επαγγελματιών που έχουν φθάσει ως τον πρωθυπουργό (π.χ. Ομοσπονδία Ξενοδόχων του Αργοσαρωνικού) για μεγάλη μείωση των δραστηριοτήτων τους, λόγω έλλειψης επαρκών πτήσεων τσάρτερ στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο για οικονομικούς λόγους.
(4ον) Ενδεικτική αντίστοιχη περίπτωση: Στο Βέλγιο το αεροδρόμιο του Charleroi με 6,9 εκ. επιβάτες, οι κύριοι μέτοχοι είναι οι τοπικές αρχές (80%), ενώ μετέχει και μια ιδιωτική ιταλική εταιρεία.
Η Ryanair χρησιμοποιεί το Charleroi σε πτήσεις προς εκατό (100) και πλέον προορισμούς (www.ryanair.com). Παράλληλα, το Charleroi χρησιμοποιείται και ως αεροδρόμιο της πολεμικής αεροπορίας (π.χ. Ελευσίνα), ενώ χρησιμοποιείται και από τρία σχολεία στρατιωτικών πιλότων.
(5ον ) Για το προαναφερθέν έργο, προσφέρονται τα εξής αεροδρόμια: Ελευσίνα, Τατόι, Πάχη, Τανάγρα, καθώς και ορισμένα αεροδρόμια της Ανατολικής Πελοποννήσου.
Δείτε εδώ την επιστολή του Νικήτα Κακλαμάνη στη ΓΓ της Κομισιόν.
Παράλληλα, κατέθεσε πρόταση για τη δυνατότητα επέκτασης της χρήσης του αεροδρομίου της Ελευσίνας ή Τατοΐου (ή άλλου μικρού αεροδρομίου στην Αττική ή στην Ανατολική Πελοπόννησο) τόσο για εμπορικές πτήσεις εταιρειών χαμηλού κόστους, όσο και τσάρτερ, στα πλαίσια ενός πιθανού ΣΔΙΤ (Περιφέρειας ή Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδιώτη επενδυτή), σύμφωνα με το πρότυπο του αεροδρομίου Charleroi του Βελγίου.
Χαρακτηριστικά, ο Ν. Κακλαμάνης τονίζει:
(1ον ) Την ανάγκη ελέγχου της σύμβασης για την κατασκευή και την παραχώρηση για 30 χρόνια, του «Ελευθέριος Βενιζέλος», στη γερμανική κοινοπραξία υπό την» Hochtief AG», από την Επιτροπή Ανταγωνισμού βάσει της νομολογίας United Brands του ΔΕΚ (Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης.
Κάτι, που έχει ως συνέπεια, να αποδίδονται 70 εκ. ευρώ ετησίως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» από το «Σπατόσημο», για το οποίο ζητά και την κατάργησή του, σύμφωνα με τη διεθνή νομολογία.
Η γενική αλλά λανθασμένη αντίληψη, που επικρατεί στο θέμα αυτό είναι, ότι η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους Γερμανούς για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και κυρώθηκε με τον νόμο 2338/1995, δεν επιτρέπει την λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την Πλατεία Συντάγματος.
Ο νόμος όμως, προβλέπει ότι (Αρθρ. 3.2) «Ουδέν νέο ή υπάρχον αεροδρόμιο θα αναπτυχθεί ή βελτιωθεί ή αναβαθμιστεί με την συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε να καταστεί διεθνές αεροδρόμιο, εντός ακτίνας 100 χιλιομέτρων από την Πλατεία Συντάγματος της Αθήνας»
Κάτι, που σημαίνει ότι, χωρίς την συνδρομή του Δημοσίου, μπορούν να λειτουργήσουν όσα αεροδρόμια θελήσει κάποιος, σε οποιοδήποτε σημείο του Λεκανοπεδίου.
(2ον) Δημιουργία αεροδρομίου χαμηλού κόστους, που θα μπορεί να παραχωρηθεί π.χ. για μια 20ετία, διασφαλίζοντας στο Δημόσιο άμεσο οικονομικό όφελος, κυρίως με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος (τουλάχιστον κατά 3 εκατομμύρια νέους τουρίστες ετησίως) και σε δεύτερο επίπεδο στη κτηματαγορά (π.χ. 1,5εκ Βρετανοί έχουν παραθεριστική κατοικία στη Γαλλία λόγω της ύπαρξης αεροπορικής σύνδεσης με εταιρείες χαμηλού κόστους) .
Ακόμη, θα αποκλείει το ενδεχόμενο αποκλεισμού της Αθήνας στη περίπτωση φυσικών καταστροφών (π.χ. σεισμός)
(3ον) Στις υποχρεώσεις του φορέα εκμετάλλευσης και διαχείρισης του αεροδρομίου πρέπει να υπάρχει ο όρος, ότι οι χρεώσεις προς τους χρήστες στο σύνολό τους να είναι χαμηλότερες από τον μέσο όρο των χρεώσεων των 3 πιο φθηνών διεθνών αεροδρομίων την Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ήδη οι εταιρείες χαμηλού κόστους, καθώς και άλλες (charters) έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να δρομολογήσουν πτήσεις στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθήνα υπό μία προϋπόθεση:
Να μπορούν να χρησιμοποιούν κάποιο φτηνό αεροδρόμιο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής ή να προβεί στην δραστική μείωση των χρεώσεων του το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο παρά την οικονομική κρίση, θεωρείται από τα πιο ακριβά παγκοσμίως, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες επαγγελματιών που έχουν φθάσει ως τον πρωθυπουργό (π.χ. Ομοσπονδία Ξενοδόχων του Αργοσαρωνικού) για μεγάλη μείωση των δραστηριοτήτων τους, λόγω έλλειψης επαρκών πτήσεων τσάρτερ στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο για οικονομικούς λόγους.
(4ον) Ενδεικτική αντίστοιχη περίπτωση: Στο Βέλγιο το αεροδρόμιο του Charleroi με 6,9 εκ. επιβάτες, οι κύριοι μέτοχοι είναι οι τοπικές αρχές (80%), ενώ μετέχει και μια ιδιωτική ιταλική εταιρεία.
Η Ryanair χρησιμοποιεί το Charleroi σε πτήσεις προς εκατό (100) και πλέον προορισμούς (www.ryanair.com). Παράλληλα, το Charleroi χρησιμοποιείται και ως αεροδρόμιο της πολεμικής αεροπορίας (π.χ. Ελευσίνα), ενώ χρησιμοποιείται και από τρία σχολεία στρατιωτικών πιλότων.
(5ον ) Για το προαναφερθέν έργο, προσφέρονται τα εξής αεροδρόμια: Ελευσίνα, Τατόι, Πάχη, Τανάγρα, καθώς και ορισμένα αεροδρόμια της Ανατολικής Πελοποννήσου.
Δείτε εδώ την επιστολή του Νικήτα Κακλαμάνη στη ΓΓ της Κομισιόν.
Σχόλια