"Η εν λόγω
απόφαση ουσιαστικά μετατρέπει την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, επιχειρώντας να
αλλοιώσει το χαρακτήρα του μνημείου και μετατρέποντάς τον σε χώρο
μουσουλμανικής πίστης."
Το ζήτημα της αλλοίωσης του πολιτιστικού χαρακτήρα της Αγιάς Σοφίας, με αφορμή την πρόσφατη απόφαση των τουρκικών αρχών για ζωντανή μετάδοση αναγνώσεων του κορανίου εντός του μνημείου παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, έθιξε η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρια Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη, με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην ερώτησή της η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής ζητά να πληροφορηθεί εάν τέτοιου είδους πρακτικές, που αποτελούν δείγμα έλλειψης σεβασμού των Χριστιανών ανά τον κόσμο, συνάδουν με την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, ζητώντας παράλληλα από την Επιτροπή να λάβει πρωτοβουλίες για την προστασία του μνημείου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Πρόσφατα οι τουρκικές αρχές αποφάσισαν να μεταδίδεται ζωντανά, κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού, από τον χώρο της Αγίας Σοφιάς στην Κωνσταντινούπολη - διαχρονικό σύμβολο του Χριστιανισμού και μνημείο παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς- ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα με τίτλο ‘’Αγία Σοφία – Χρόνος Ευλογίας’’, το οποίο θα περιλαμβάνει προσευχές και αναγνώσεις του Κορανίου. Η εν λόγω απόφαση ουσιαστικά μετατρέπει την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, επιχειρώντας να αλλοιώσει το χαρακτήρα του μνημείου και μετατρέποντάς τον σε χώρο μουσουλμανικής πίστης.
Δεδομένου ότι από το 1934, με προεδρικό διάταγμα της Τουρκικής Κυβέρνησης, ο ιστορικής σημασίας χώρος της Αγίας Σοφίας αποτελεί μουσείο και πόλο έλξης τουριστών από ολόκληρο τον κόσμο, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Τέτοιου είδους πρακτικές συνάδουν με την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας; Προτίθεται να το λάβει υπόψη της στις εκθέσεις προόδου της χώρας καθώς μια τέτοια ενέργεια αποτελεί δείγμα έλλειψης σεβασμού των Χριστιανών ανά τον κόσμο;
2. Προτίθεται η Επιτροπή να λάβει πρωτοβουλίες για την προστασία του χαρακτήρα του μνημείου της Αγιάς Σοφιάς, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη, ότι το 2010 η Κωνσταντινούπολη αποτέλεσε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης και ενισχύθηκε με σχετικές χρηματοδοτήσεις για την ανάδειξη του πολιτιστικού της πλούτου;».
Το ζήτημα της αλλοίωσης του πολιτιστικού χαρακτήρα της Αγιάς Σοφίας, με αφορμή την πρόσφατη απόφαση των τουρκικών αρχών για ζωντανή μετάδοση αναγνώσεων του κορανίου εντός του μνημείου παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, έθιξε η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρια Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη, με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην ερώτησή της η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής ζητά να πληροφορηθεί εάν τέτοιου είδους πρακτικές, που αποτελούν δείγμα έλλειψης σεβασμού των Χριστιανών ανά τον κόσμο, συνάδουν με την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, ζητώντας παράλληλα από την Επιτροπή να λάβει πρωτοβουλίες για την προστασία του μνημείου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Πρόσφατα οι τουρκικές αρχές αποφάσισαν να μεταδίδεται ζωντανά, κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού, από τον χώρο της Αγίας Σοφιάς στην Κωνσταντινούπολη - διαχρονικό σύμβολο του Χριστιανισμού και μνημείο παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς- ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα με τίτλο ‘’Αγία Σοφία – Χρόνος Ευλογίας’’, το οποίο θα περιλαμβάνει προσευχές και αναγνώσεις του Κορανίου. Η εν λόγω απόφαση ουσιαστικά μετατρέπει την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, επιχειρώντας να αλλοιώσει το χαρακτήρα του μνημείου και μετατρέποντάς τον σε χώρο μουσουλμανικής πίστης.
Δεδομένου ότι από το 1934, με προεδρικό διάταγμα της Τουρκικής Κυβέρνησης, ο ιστορικής σημασίας χώρος της Αγίας Σοφίας αποτελεί μουσείο και πόλο έλξης τουριστών από ολόκληρο τον κόσμο, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Τέτοιου είδους πρακτικές συνάδουν με την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας; Προτίθεται να το λάβει υπόψη της στις εκθέσεις προόδου της χώρας καθώς μια τέτοια ενέργεια αποτελεί δείγμα έλλειψης σεβασμού των Χριστιανών ανά τον κόσμο;
2. Προτίθεται η Επιτροπή να λάβει πρωτοβουλίες για την προστασία του χαρακτήρα του μνημείου της Αγιάς Σοφιάς, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη, ότι το 2010 η Κωνσταντινούπολη αποτέλεσε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης και ενισχύθηκε με σχετικές χρηματοδοτήσεις για την ανάδειξη του πολιτιστικού της πλούτου;».
Σχόλια