Άκαρπες ήταν οι ολονύχτιες έρευνες του Λιμενικού, για τον εντοπισμό των 12 αλλοδαπών αγνοουμένων, μελών του πληρώματος, του φορτηγού πλοίου «RAPTOR», που βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής (26/11), στα ανοιχτά της Λέσβου, λόγω της θαλασσοταραχής.
Το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε μέσα σε λίγη ώρα κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες με μέχρι στιγμής απολογισμό έναν διασωθέντα, έναν νεκρό και άλλους 12 αγνοούμενους, από την Συρία, την Ινδία και τη Αίγυπτο.
Το Λιμενικό, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, συνέχισε όλη τη νύχτα τις έρευνες με τη συμμετοχή 7 πλοίων, ενός πλωτού σκάφους ανοιχτής θαλάσσης και ενός ελικοπτέρου.
Καρέ καρέ η διάσωση του Αιγύπτιου ναυτικού
Ένα βίντεο από τη στιγμή της διάσωσης του Αιγύπτιου ναυτικού, που εντοπίστηκε πάνω σε βαρέλι μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου ανοιχτά της Λέσβου, έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ.
Στις εικόνες φαίνεται ο άνδρας σε κατάσταση σοκ να ανεβαίνει στο ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού που συμμετείχε στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.
Ο Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί όταν πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι. Ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα. Στις 11 το πρωί περισυνελέγη από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο μηχανικός κατάφερε να βγει ζωντανός έπειτα από 4 ώρες που πάλευε με τα μανιασμένα κύματα και όπως δήλωσε, από το προηγούμενο βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά.
«Από χθες το βράδυ το πλοίο έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες και ότι είχαμε στο πλοίο να τα βγάλουμε. Κάποια στιγμή το καράβι τρύπησε. Άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4 με 5 άτομα να πηδούν και εκείνοι στο νερό. Από εκεί και πέρα δεν τους ξαναείδα», κατέθεσε στους άνδρες του Λιμενικού.
Το χρονικό της βύθισης
Το φορτηγό πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. 14 τα μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία. Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 07:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα. Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.
Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.
Σχόλια