Σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες, που ακολουθήθηκαν ώστε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο να διαχωριστεί σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, χωρίς όμως να ερωτηθούν οι μέτοχοι του, για την ανακεφαλαίωση του ως αυτόνομο πιστωτικό ίδρυμα, κατέθεσε στον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, ο βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης.
Ο Ν. Κακλαμάνης απευθύνει έντεκα «καυτά» ερωτήματα προς τον Γ. Στουρνάρα. Χαρακτηριστικά, ζητάει να πληροφορηθεί «πως θα αντιμετωπιστεί η ζημιά την οποία θα υποστούν 72.000 μικρομέτοχοι, που κατέχουν το 50% των μετοχών του, αφού θα μεταφερθούν στη «κακή» τράπεζα και δεν προβλέπεται να αποζημιωθούν (γιατί δεν θα επαρκέσει) από το τίμημα της εκκαθάρισης της και γιατί δεν συνεχίζουν να είναι μέτοχοι στη «καλή» τράπεζα».
Επίσης, ο Ν. Κακλαμάνης διερωτάται «γιατί οι προνομιούχες μετοχές που εκδόθηκαν για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αξίας 225 εκ ευρώ κατέληξαν στη «κακή» τράπεζα και ως εκ τούτου είναι σχεδόν αδύνατο να επιστραφούν τα χρήματα στο ελληνικό δημόσιο ή να δοθούν ως αποζημίωση στους μικρομετόχους που κατέχουν το 46% και οι οποίοι μαζί με αυτούς της Εθνικής και της Eurobank αποτελούν πλειοψηφία (58%);».
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Οικονομικών, κ. Γιάννη Στουρνάρα
ΘΕΜΑ: «Ποιος ωφελείται από τη διάσπαση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε ‘’καλή’’ και ‘’κακή’’ τράπεζα;»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ
Κύριε Υπουργέ,
Έχει δημιουργηθεί μεγάλος θόρυβος για την τύχη και την πορεία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, μετά το εφεύρημα του «σπασίματος» σε «καλή» και «κακή» τράπεζα και χωρίς μάλιστα να ερωτηθούν οι μέτοχοί του, σχετικά με την ανακεφαλαίωσή του ως αυτόνομο πιστωτικό ίδρυμα.
Είχε προηγηθεί βέβαια η δήλωσή σας (29/08/12), ότι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο δεν είναι βιώσιμο, αν και ήταν γνωστό ότι διέθετε τον καλύτερο δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας από όλες τις τράπεζες και χωρίς να έχει μεσολαβήσει κάποιο πιστωτικό γεγονός, αφότου 6 μήνες πριν (Δεκέμβριο του 2011) είχε απορροφήσει την Τ.Bank, με έγκριση της Τράπεζας της Ελλάδος και βάσει του Ν.3061/2007.
Η δήλωση σας αυτή προκάλεσε την κατάρρευση της μετοχής και την έξοδό της από το ταμπλό, με συνέπεια μεγάλες απώλειες για τους μετόχους του και την απαξίωση της επένδυσής τους.
Αυτό, μάλιστα, έγινε όταν σχετικές εκθέσεις οίκων αξιολόγησης που πληρώθηκαν από το ελληνικό δημόσιο (ALVAREZ, Deloitte & Touch, Black Rock) το είχαν κρίνει βιώσιμο και τις οποίες αρνηθήκατε να εμφανίσετε, παρά τις σχετικές επίμονες αξιώσεις από διάφορες πλευρές.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι υπήρξε αναγκαστική συμμετοχή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στο «κούρεμα» των ομολόγων του δημοσίου, που κατείχε σε ποσοστό μεγαλύτερο των στοιχείων του ενεργητικού του, παρά τον εθελοντικό του χαρακτήρα, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομική του κατάσταση και τα αποτελέσματά του.
Διότι, ενώ το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ασφάλιζε τις επενδύσεις του σε ομόλογα, με αντίστοιχα ασφάλιστρα κινδύνου (C.D.S.), στη συνέχεια οι διοικήσεις του τα πούλησαν άκαιρα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
- Γιατί δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι εκθέσεις των οίκων αξιολόγησης για την αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος, παρά τις επίμονες αξιώσεις και τις έντονες πιέσεις από τις ενδιαφερόμενες πλευρές;
- Γιατί αγνοήθηκε το καταστατικό δικαίωμα 2% των μετόχων στην εταιρική πληροφόρηση και η Τράπεζα της Ελλάδος αρνήθηκε να τους χορηγήσει την μελέτη της περί «μη βιωσιμότητας» του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, προκειμένου να την αντικρούσουν;
- Με ποιες διαδικασίες και οδηγίες αποφασίζονταν οι επενδύσεις σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, σε ποσοστό μάλιστα κατά πολύ ανώτερο του επιτρεπτού ορίου;
- Με ποια προτροπή έγινε η συμμετοχή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στο P.S.I. και ποιος αναλαμβάνει σήμερα τις σχετικές αρνητικές επιπτώσεις;
- Ποιοι έχουν λάβει τα επισφαλή δάνεια από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και σήμερα, μετά το σπάσιμο σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, τους χαρίζονται, αφού θα μεταφερθούν στο «κακό» κομμάτι;
- Ποιος «υπέδειξε» ή άσκησε πιέσεις στις διοικήσεις του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου να πουλήσουν τα ασφάλιστρα κινδύνου ομολόγων άκαιρα, δηλαδή νωρίτερα, ενώ αυξάνονταν οι τιμές τους λόγω των οικονομικών συνθηκών;
- Γιατί αγνοήθηκε το καταστατικό δικαίωμα του 5% των μετοχών για σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης, με θέμα να αποφασίσουν οι ίδιοι για αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου ή όχι;
- Πώς θα αντιμετωπιστεί η ζημιά, την οποία θα υποστούν οι 72.000 μικρομέτοχοι, που κατέχουν το 50% των μετοχών του, αφού θα μεταφερθούν στην «κακή» τράπεζα και δεν προβλέπεται να αποζημιωθούν (γιατί δεν θα επαρκέσει) από το τίμημα της εκκαθάρισής της και γιατί δεν συνεχίζουν να είναι μέτοχοι στην «καλή» τράπεζα;
- Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο κατέχει το 10% των ΕΛΤΑ. Το ποσοστό αυτό δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή του «καλού» Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου να έχει καταστατικό ποσοστό στα ΕΛΤΑ έναντι ευτελούς τιμήματος. Αυτό δεν θα αποτελέσει χαριστική πράξη;
- Γιατί οι προνομιούχες μετοχές που εκδόθηκαν για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αξίας 225 εκ. ευρώ κατέληξαν στην «κακή» τράπεζα και ως εκ τούτου είναι σχεδόν αδύνατο να επιστραφούν τα χρήματα στο ελληνικό δημόσιο ή να δοθούν ως αποζημίωση στους μικρομετόχους που κατέχουν το 46% και οι οποίοι μαζί με αυτούς της Εθνικής και της Eurobank αποτελούν πλειοψηφία (58%);
- Πώς θα εμπεδωθεί το αίσθημα της εμπιστοσύνης και το καλό κλίμα στη χώρα για την προσέλκυση επενδύσεων, όταν οι πολίτες-επνδυτές αντιμετωπίζονται με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο;
πηγή: PARAPOLITIKA
Σχόλια