Οκτώ χάλκινες προτομές κλάπηκαν
τους τελευταίους έξι μήνες από τους δρόμους της Αθήνας, με τελευταίες
αυτές του συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη και του ζωγράφου Δομίνικου
Θεοτοκόπουλου (El Greco), που εξαφανίστηκαν μέσα από τον περίβολο του
Πνευματικού Κέντρου του δήμου Αθηναίων, στα μέσα Ιανουαρίου.
Οι άγνωστοι δράστες αφαίρεσαν τα χάλκινα γλυπτά,
αφήνοντας μόνο τις μαρμάρινες βάσεις τους. Η αντιδήμαρχος
Αθηναίων για
θέματα Παιδείας, Νέλλη Παπαχελά, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως έχουν καταγραφεί
επίσης πολλές αποτυχημένες απόπειρες, αφού αρκετές προτομές
βρέθηκαν κατεβασμένες από τις βάσεις τους και παρατημένες, διότι οι
επίδοξοι κλέφτες δεν κατάφεραν εντέλει να τις μεταφέρουν.Το γεγονός πως τέσσερις από τις οχτώ χαμένες προτομές εντοπίστηκαν σε σκραπατζίδικα (επιχειρήσεις εμπορίας χαλκού) στον Ασπρόπυργο, κινεί τις υποψίες στην κατεύθυνση της εμπορίας χαλκού και για τις υπόλοιπες. «Η φύλαξη καθίσταται αδύνατη, μιας και χάλκινα αγάλματα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη την Αθήνα. Οι δράστες φαίνονται πολύ τολμηροί, αφού δεν πτοούνται ούτε από τα κεντρικά σημεία, στα οποία οι προτομές είναι τοποθετημένες. Για παράδειγμα, από φωταγωγημένο σημείο του κέντρου της πρωτεύουσας, στη συμβολή της λεωφόρου Αλεξάνδρας και Πατησίων, έχει αφαιρεθεί η προτομή του Ψαρρού» σημειώνει η κ. Παπαχελά.
Με αφορμή τη νέα κλοπή των προτομών του Νίκου Καζαντζάκη και του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου από τον περίβολο του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αθήνα, Πόλη της Ζωής μας», Νικήτας Κακλαμάνης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Επαναφέρω τη δημόσια πρότασή μου, την οποία έχω καταθέσει κατ' επανάληψη σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως τα μνημεία της πόλης των Αθηνών να παρακολουθούνται από κάμερες. Παράλληλα, να μετατραπεί ο βανδαλισμός δημόσιων και ιδιωτικών μνημείων της πόλης σε ιδιώνυμο αδίκημα. Αναρωτιέμαι ειλικρινά πόσες προτομές πρέπει να κλαπούν (έχω χάσει τον αριθμό) επί της ανυπάρκτου δημαρχίας-Καμίνη, προκειμένου ο δήμος να ενεργήσει για να προστατεύσει την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης των Αθηνών».
Σχόλια