Τελεσίγραφο Συρίγου: Παράνομη η τηλεκπαίδευση στα ΑΕΙ. Δεν θα προσμετρηθούν τα μαθήματα για τα πτυχία
Τελεσίγραφο σε όλα τα πανεπιστήμια έστειλε σήμερα, Πέμπτη 18 Νοεμβρίου το υπουργείο Παιδείας έργου με την υπενθύμιση ότι δεν είναι νόμιμη η διδασκαλία με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω νόσησης του διδακτικού προσωπικού και δεν δύναται να προσμετρηθεί στον ελάχιστο αριθμό των δεκατριών εβδομάδων για τη διδασκαλία ενός μαθήματος. Η απάντηση αυτή ήρθε μετά τις εκκλήσεις πολλών σχολών (όπως η Ιατρική Αθήνας) να τους δοθεί η δυνατότητα εξ΄αποστάσεως διδασκαλίας, καθώς υπάρχουν πολλοί φοιτητές αλλά και διδακτικό προσωπικό με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι διακινδυνεύουν τη ζωή τους προσερχόμενοι στα γεμάτα αμφιθέατρα.
Σε απάντηση ο υφυπουργός Παιδείας κ. Συρίγος έστειλε σήμερα έγγραφο στο οποίο τονίζει τα εξής:
"Κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, ως προς το πλαίσιο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υπενθυμίζουμε ότι ισχύουν τα ακόλουθα: Η κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που συνίσταται στη διδασκαλία μαθημάτων, στη διεξαγωγή εργαστηρίων και κλινικών ασκήσεων και στη διενέργεια κάθε άλλου είδους παρεχόμενου διδακτικού έργου, στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών α΄και β΄ κύκλου των Α.Ε.Ι., διεξάγεται αποκλειστικά δια ζώσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. 119847/ΓΔ6/23.9.2021 Κοινής Υπουργικής Απόφασης, του ν. 4009/2011 (Α ?195), του ν. 4485/2017 (Α ?114), του Εσωτερικού Κανονισμού κάθε Α.Ε.Ι. και του εγκεκριμένου Κανονισμού κάθε προγράμματος σπουδών, εφόσον υφίστανται. Σε καμία περίπτωση, η παροχή του διδακτικού έργου δεν δύναται να διεξαχθεί με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω νόσησης του διδακτικού προσωπικού. Η τυχόν διδασκαλία προπτυχιακών μαθημάτων με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είτε αποκλειστικά είτε συμπληρωματικά, είναι μη νόμιμη και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να προσμετρηθεί στον ελάχιστο αριθμό των δεκατριών εβδομάδων για τη διδασκαλία ενός μαθήματος, όπως προβλέπεται στο άρθρο 33, παρ. 5 του ν. 4009/2011. Ειδικώς, με την παρ. 7 του άρθρου 33 του ν. 4009/2011 ορίστηκε ότι: « Αν για οποιονδήποτε λόγο ο αριθμός των εβδομάδων διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκαν σε ένα μάθημα είναι μικρότερος από τις δεκατρείς, το μάθημα θεωρείται ότι δεν διδάχθηκε και δεν εξετάζεται, τυχόν δε εξέταση του είναι άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών.
Eξαίρεση για τα μεπταπτυχιακά
Μοναδική εξαίρεση της υποχρεωτικά δια ζώσης εκπαίδευσης, αποτελεί η οργάνωση και λειτουργία Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 30 του ν. 4485/2017 (Α ?114), υπό την προϋπόθεση ότι η εν λόγω δυνατότητα προβλέπεται στην απόφαση ίδρυσης και τον εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Μ.Σ.. Τα ανά περίπτωση αρμόδια συλλογικά και μονομελή όργανα διοίκησης κάθε Ιδρύματος, καθώς και τα συλλογικά και μονομελή όργανα των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του Ιδρύματος (Σχολών/ Τμημάτων) έχουν υπηρεσιακό καθήκον όπως ασκούν τις αρμοδιότητες τους για την παρακολούθηση της εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, όπου διαπιστώνεται παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία.
Σε καμία περίπτωση, η παροχή του διδακτικού έργου δεν δύναται να διεξαχθεί με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω νόσησης του διδακτικού προσωπικού"
Ο υφυπουργός Παιδείας αρμόδιος για τα θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Άγγελος Συρίγος, ενημερώνει τις Πρυτανικές Αρχές των ΑΕΙ ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι παράνομη και ότι όπου υλοποιήθηκε δεν θα συνυπολογιστεί στις 13 απαιτούμενες εβδομάδες διδασκαλίας ενός μαθήματος για κάθε εξάμηνο, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η τυχόν εξέταση στο μάθημα καθίσταται άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών.
Ο Άγγελος Συρίγος, ξεκαθαρίζει ότι οι διαδικασίες γίνονται αποκλειστικά με τη διά ζώσης εκπαίδευση με μοναδική εξαίρεση τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που έχουν οργανωθεί βάσει μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «υπό την προϋπόθεση ότι η εν λόγω δυνατότητα προβλέπεται στην απόφαση ίδρυσης και τον εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Μ.Σ.».
Σχόλια